Anticonceptiepil.nl

Alles over anticonceptie

Anticonceptiepil.nl

Tast antibiotica betrouwbaarheid pil aan?

Home Forums Lotgenoten Tast antibiotica betrouwbaarheid pil aan?

Dit onderwerp bevat 20 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  C 2 jaren, 2 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Leyla

HELP!! Weet iemand of het antibioticum nitrofurantoine (zelfde als furabid), de betrouwbaarheid van de pil aan kan tasten??
    er staat niks over in de bijsluiter, ook volgens de bijsluiter van de pil wordt dit antibioticum niet genoemd..

#185 Reactie

j

Er zijn geen interacties bekend tussen de pil en nitrofurantoine. Het heeft dus geen invloed op de betrouwbaarheid van de pil.

Er zijn echter antibiotica die de betrouwbaarheid wel kunnen aantasten, maar daar is nitrofurantoine er niet één van!

#186 Reactie

Jacolien

Ik zat met dezelfde vraag en vond d.m.v. een beetje googelen de volgende site.

http://www.serviceapotheek.nl/geneesmiddelen/index.asp?geneesmiddelId=2038&productId=5603

(Je kunt het beste de bovenstaande regel kopieren van “www” tot “5603”)
    Onder het kopje: Moet ik oppassen met andere geneesmiddelen, of met bepaalde voedingsmiddelen?, kun je ’t antwoord vinden.

Waarschijnlijk heb je dit advies niet meer nodig, maar goed altijd interesant om er zo veel mogelijk over te kunnen lezen toch!?

#187 Reactie

Sanjana

Ik zat met diezelfde vraag, bedankt

#188 Reactie

chantal

ik wil weten wat een nitrofurantoine

#189 Reactie

Nicoline

Ook ik heb verleden week blaasontsteking gehad, en ook nitrofurantoine gekregen.ook ik zat met die vraag. Toen ik het ophaalde bij de apotheek, heb ik even gelijk gevraagd of dit medicijn invloed had op de pil. waarop het antwoord was dat de pil gewoon betrouwbaar blijft.Mocht je ook een ander antibioticum krijgen, informeer dan gelijk bij je apotheek of het invloed heeft op je pil.

#190 Reactie

mel

is nitrofurantoine echt veilig met de pil?

#191 Reactie

Joyce

Nou ik er zou er gewoon vanuit gaan dat de pil niet meer betrouwbaar is bij elk antibioticum.. Je kunt toch beter het zekere voor het onzekere nemen lijkt mij?

#192 Reactie

britt

ik heb regelmatig blaas ontsteking, en ik heb dus ook echt geen zin om elke keer weer 2 weken lang met condoom te moeten doen, daar word de sex ook minder leuk op, en zeker voor mijn partner!
    ik ben daarom ook erg blij dat ik nu weet dat nitrofurantoine geen invloed heeft op de pil!
    en als zelfs mensen het hebben gevraagd bij de aphotheek en die zeggen het ook, dan geloof ik dat zeker want een apotheek zal dat niet zomaar zeggen als het niet eens waar is

#193 Reactie

annet

Hai;

ook ik ben een ervaren gebruikster van nitrofuratoine (en voorheen furabid) )) ook erg gevoelig voor blaasontsteking. Kleine toevoeging op jullie posts

Nitrofurantione kan voor buikklachten zorgen zoals diarree / overgeven. Daardoor kan de pil natuurlijk wel onwerkzaam worden!!
    Als je overgeeft / erge diarree hebt kort nadat je de pil hebt ingenomen (binnen 3 a 4 uur) dan zijn de hormonen nog niet goed opgenomen. En dat staat ook wel in de bijsluiter van de pil.

Dusss; pas op met buikklachten, maar verder heeft nitrofutrantoine geen invloed op de pil.

#194 Reactie

Wig

Ik zat ook met die vraag, en ik twijfel nog steeds een beetje, maar als iedereen zegt dat het geen invloed heeft, mijn apotheek gaf mij een twijfelachtig antwoord, dan ga ik ervan uit dat de pil gewoon zijn werking behoudt.

Dsnk jullie allemaal!

#949 Reactie

Mevrouw

Sinds Gister slik ik nitroflodine of hoe je het ook alweer schrijft en het ook schrijft, ben alsnog wel een btje angstig dat ik alsnog zwanger ben…. Maar naar jullie Posts te zien zal de kans er waarsch. Niet.. Dus dat is wel beter! Hihi

#950 Reactie

Laura

Nitrofurantaine heeft geen invloed op de pil. Alleen als je misselijk word van de antibiotica en dus moet overgeven, (binnen drie/vier uur na inname)dan is de pil niet meer veilig omdat je lichaam zo geen tijd heeft gehad om de hormonen op te nemen. Dit staat ook wel in de bijsluiter van de pil. Zelfde geldt voor diarree.

#951 Reactie

Esmee

Jaaa klopt ik ben er ook nog speciaal voor naar de apotheek gegaan.

En ik mag vervolgens nooit meer nitrofurantoine slikken omdat ik er vreselijk allergische reacties op kreeg bij me longen! smiley
    Staat die ook bekent om heb ik me laten vertellen.

#952 Reactie

Sane

Mijn thuisapotheek en apotheek in het ziekenhuis zegt dat het juist wel invloed heeft. Dit geldt voor alle antibiotica en de pil. Hij is minder betrouwbaar tot 2 weken na het gebruik van de laatste pil van de kuur!!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
Reageer op: Tast antibiotica betrouwbaarheid pil aan?
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.

Advertenties